Az egyik meghatározó platform ügyfélszerzésre a Google kereső. Ez az a hely, ahol mindenki jó helyezést szeretne elérni megadott keresőszavakra, hogy a potenciális érdeklődők, ügyfelek minél hamarabb megtalálják szolgáltatásait. A legjobb helyezés a Google keresőben, ha egy megadott keresőszóra, kulcsszóra a vállalkozásunk az első oldalon szerepel. A tapasztalat szerint kevesen görgetnek tovább a második oldalra, ha mégis, többnyire ott már csak nézelődnek és elbizonytalanodnak. Az első oldal struktúrája szerint a legtetején helyezkednek el a hirdetések – rosszabb esetben alul, amennyiben rosszul vannak beállítva az adott hirdetések – és 10 hely szabad az organikus találatokban egy jó pozíción szerepelni. A felhasználók többsége a Google keresőben azt a vállalkozást tartja relevánsnak és hitelesnek, akik hirdetés nélkül az organikus találatok között szerepelnek.
Hogyan lehet organikusan előrébb kerülni a Google-ben? A Google jutalmazza azt, aki bizonyos szempontokat betartva, gondoskodik a vállalkozása online jelenlétéről és bünteti is, aki ezeket a szempontokat megszegi. Mik lehetnek ezek a szempontok?
- Rendelkezz Google Cégem fiókkal: A Google preferálja, ha használod a saját eszközeit (ilyen platform például még Blogger). Ami alapvető, egy cég létezésében, hogy rendelkezik Google Cégem fiókkal és minden adat fel van töltve a vállalkozásról: nyitva tartás, cím, elérhetőség, cég profilja, képek, termékek. Érdemes ezt a felületet is kezelni, ápolni és bejegyzéseket megosztani, mivel az esetek többségében itt tájékozódnak első körben a felhasználók.
- Keresőoptimalizálást elősegítő tartalom a weboldalon: A weboldalad fontos, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű tartalommal rendelkezzen és ez folyamatosan frissüljön. A Google monitorozza a weboldalakat, figyeli, hogy van-e változás és aszerint rangsorolja. Fontos, hogy minimum hetente friss blog bejegyzés és cikk jelenjen meg az oldalon, használj címkéket, kulcsszavakat és legalább 300 és legfeljebb 2500 karakter között. Felmérések szerint a Google leginkább a 2450 szavas cikkeket jeleníti meg.
- A kereső szereti a „Google barát” weboldalakat: Mit is jelent ez? A weboldalon a tartalom a Google keresőmotoroknak könnyen megtalálható helyen és formában van feltüntetve. A weboldalon kivannak töltve legalább a H1, H2, H3 címsorok és szerepel benne a kulcsszó. A Google szereti a külső hivatkozásokat, azaz ha minél több link mutat a weboldalra, ez is segíti az előre sorolást. Link gyűjtő oldalak felkeresésével ez kivitelezhető, de nagyon fontos a linkek tekintetében, hogy nem mindegy milyen „értékű” oldal mutat rád. Legyen a rád hivatkozó oldal releváns az adott témában és rendelkezzen jó minősítéssel. Ez néhány alap szempont egy weboldal tekintetében, ami beleszámít az előrehelyezésben, persze ezeken kívül számos feltételnek kell még eleget tenni, ami mind picit hozzásegít az optimalizálásban.
- Mi az, ami mindenre hatással lesz? AZ IDŐ. A felsorolt 3 pontra ha odafigyelsz, rendszeresen gondoskodsz róluk, az idő múlása fog hozzásegíteni a „megerősödéshez”. Minél régebbi egy domain név vagy weboldal illetve minél több idő eltelik, annál több link mutat az oldalra illetve annál nagyobb mennyiségű és minőségű tartalom van jelen az oldalon.