Amikor elkezdünk egy posztot vagy hirdetést először is kitaláljuk a témát, amit kommunikálni szeretnénk. Ezután, máris azon agyalunk, hogy mi legyen a főcím, azaz a headline, ami oda vonzza az érdeklődő figyelmét és nem csak átgörgeti a posztodat vagy hirdetésedet. A hirdetések esetében van lehetőség A/B Tesztelésre, azaz tudod tesztelni, hogy melyik szöveg illetve kép teljesített jól az adott célközönségnél. Ez esetben tudod szűkíteni, hogy milyen szöveg tetszik jobban a célközönségednek.
A cél, hogy a kiírt főcím elérje a kívánt hatást. A főcím elsődleges célja – bármennyire egyszerűen hangzik – hogy az első sornál tovább olvasson az érdeklődő, ezért a főcímben legyen benne minden energia, információ a témáról röviden, tömören, úgy hogy üssön. A szavak érzelmi töltéssel rendelkeznek, mindenki társít valamilyen érzelmet minden egyes szóhoz, legyen az pozitív vagy negatív. Gondolj csak bele például látsz egy TILOS feliratot, egyből megálljt parancsolsz magadnak. Ami fontos, hogy a főcím megmozgassa az ember érzelmi világát, kötődjön hozzá vagy így vagy úgy és nyert ügyünk van.
Nézzük meg, mire figyelj még, ha főcímen gondolkodsz. 5# Tipp főcím íráshoz, nem kell, hogy egyszerre érvényesüljön mind:
#1 Páratlan számok jobban teljesítenek a headline-ban: A statisztikák szerint az emberek szemét jobban vonzzák a páratlan számok: 1, 3, 5, 9, 13…
#2 Használj kérdéseket, hogy odacsábítsd az olvasót és a választ akarja megtudni: Ha ismered a célközönségedet akkor nagyjából tisztában vagy azzal, hogy milyen problémájuk lehet és milyen kérdésekre keresik a választ. Próbálj a problémájukra fókuszálva feltenni kérdést nekik, hogy megakarják tudni a választ.
#3 Negatív szavak jobban teljesítenek „soha” „legrosszabb” mint a pozitívak „jobb” „mindig”:
#4 Válts ki érzelmeket a célközönségedből.
#5 Használj (földrajzi, származási eredetre utaló nevet) hogy kapcsolatba lépj a helyi közösséggel: Ha olyan szavakat használsz, amelyek a származási helyre utalnak illetve a helyben használatos szófordulatokat alkalmazod, a felhasználóból megint csak érzelmeket váltasz ki.
Ennek a képnek milyen főcímet adnál?