seo

Tudod mi a keresőoptimalizálás?

Tisztázzuk mi a keresőoptimalizálás definíciója, mi is pontosan a keresőoptimalizálás?

  1. SEO (Search Engine Optimization) = keresőrendszerekre való optimalizálás

Ebben a cikkben idáig ezt tárgyaltuk meg. Egy SEO szakember legfőbb gyakorlati feladatai közé tartozik:

– a weboldal szövegeinek és képeinek optimalizálása a weboldal számára fontos kulcsszavakkal, 

– a weboldal linkelési rendszerének optimalizálása,

– a weboldal gyorsítótárazása,

– meta tag-műveletek (title és a description) elvégzése.

A SEO keresőoptimalizálásban az a jó, hogy nem pénzközpontú, mint a reklám. Minél többet szorgalmasan foglalkozunk vele annál hamarabb lesz meg a befektetett munkánknak az eredménye, mivel segítségével rengeteg látogatóra tehetünk szert.

 

Ami egyértelmű tény és amiben kiegyezhetünk, hogy a legnagyobb kereső a Google. Magyarországon az alábbi megoszlást látjuk a keresőmotorokat  felhasználásuk szerint:

  • Google 97.15%
  • Bing 1.87%
  • Yahoo! 0.71%
  • DuckDuckGo 0.16%
  • Ecosia 0.05%
  • YANDEX RU 0.04%

Valljuk be, a Google eredményei mellett a többieknek nem sok esélyük.

Tehát a keresőoptimalizálást a Google-ben végezzük el, azaz megadott kulcsszavakra előre helyezzük a weboldalt a keresőben, lásd a Referenciáink menüpont alatt részletesen. 

Milyen kulcsszavakra sorolódik előre az oldal?

Klucsszó kutatást végzünk az adott piacon, mellyel meghatározzuk a felhasználók által az adott területen legtöbbet használt kulcsszavakat illetve az ügyfél által kért, megadott kulcsszavakra is optimalizáljuk az oldalt, ha van ilyen kérés. Megvizsgáljuk a piac erősségét, konkurencia kutatást végzünk és megvizsgáljuk a weboldal tartalmát SEO szempontból megfelelő-e. 

Miért fontos, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű tartalom szerepeljen a weboldalon?

A keresőoptimalizálás alapja a megfelelően elkészített SEO tartalom a weboldalon, mind a termékleírásoknál, mind az általános leírásoknál és a Blog cikkeknél egyaránt. A keresőoptimalizálás egy kifejlesztett linkelési technika, 50+ szerverparkról illetve 150+ domainről releváns linkek érkeznek az adott oldal tartalmát célozva. Ha a tartalom nincs megfelelően előkészítve a keresőoptimalizálásra, akkor nem lesz hatékony a rendszer és nem sorolódik előre a weboldal. A Google 5-6 hét mire frissít és észleli a változásokat az oldalon és előrébb sorolja az oldalt a keresőben. A termékleírásokon felül nagyon fontos, hogy rendelkezzen az oldal Blog menüponttal, ahol folyamatosan friss tartalom kerül feltöltésre, így mikor a Google újból és újból ellenőrzi a változásokat, észleli a friss tartalmat, ez segíti az előre sorolódást különböző kulcsszavakra a keresőben.A tapasztalatunk az, hogy a felhasználók számos része a hirdetéseket tovább görgetik a Google-ben és az organikus elérések között válogatnak, mert azt érzik hitelesnek a témában. 

A Keresőoptimalizálás végeredménye pedig, hogy havi fix elérhető költségért cserébe, a cég megjelenik adott keresési kifejezésekre az első oldalon a keresőben és új ügyfelekre tehet szert a vállalkozás az online térből. Nincsenek plusz felmerülő havi költségek, hanem csupán fix havidíj. Cserébe, a weboldal adott kullcsszavakra előre sorolódik a Google keresőben és releváns érdeklődők elé helyeződik az oldal.

Megosztás

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email